بهترین سوغات پکن برا مسافرین تور چین 95
بهترین سوغات پکن برا مسافرین تور چین 95

بهترین سوغات پکن برا مسافرین تور چین 95

شما تو پکن هرچیزی رو که بخواین میتونین پیدا کنین و بخرین.از شیر مرغ تا جون آدمیزاد و هرکسی هم طبق سلیقش خرید میکنه.وقتی شما به مراکز خرید پکن میرین یه سری چیزا هست که خریدنش از بقیه واجب تره و شما باید اونا رو به عنوان سوغاتی برای کسایی که دوسشون دارین بخرین.حالا شما میدونین که بهترین سوغات پکن کدومان؟؟ من میخوام 4 تا از بهتریناشون رو تو این مطلب بهتون معرفی میکنم. امیدوارم خوشتون بیاد.



1. بطری شیشه ای انفیه پکن

(Peking Glass Snuff Bottle)

این بطری های شیشه ای که یکی از بهترین سوغات پکن به حساب میاد جزء صنایع دستی این شهره و از 200 سال پیش تا الان ساخته شده و هنر و فرهنگ چینی رو نمایش میده که روی بطری ها با ظرافت خاصی نقاشی شده و از رنگ های شاد برای طراحی اون استفاده کردن..در زمان قدیم از این بطری ها برای نگه داشتن توتون و تنباکو استفاده میکردن ولی الان جزء یکی از وسایل آنتیک و قدیمی به حساب میاد که هم تو خود پکن و هم خارج از این شهر طرفدارای زیادی داره و اگه شما اون رو نخرین مطمئن باشین که پشیمون میشین.




2. هشت گنجینه اینک پد

(Eight Treasures Inkpad)

هشت گنجینه معروف اینک پد یکی دیگه از بهترین سوغات پکن به حساب میاد که تو سال 1683 ساخته شده و برای ساختنش هم زحمت زیادی لازمه چون مواد ترکیبی اون شامل مشک، آلو، سولفور سیماب، رنگ شنگرف، یشم طبیعی و روغن های خاص میشه و زمان زیادی طول میکشه تا این هشت مجسمه ساخته بشه..این مجسمه ها نشون دهنده ی تاریخ این شهر به دست نقاشان ماهره.




3. اسباب بازی های خمیری پکن

(Beijing Dough Toys)

کشور چین معدن انواع و اقسام اسباب بازی هاس ولی اسباب بازی های خمیری از اوایل قرن 21 بین مردم معروف شدن و فروش چشمگیری پیدا کردن و از ترکیب گندم و آرد برنج درست شدن و با چاقوهای مخصوص اونا رو به شکل های مختلف درست میکنن.شکل هایی مثل حیوانات،شاهزاده ها،انسان ها و ... این اسباب بازی ها که صنایع دستی پکن و یکی از بهترین سوغات پکن محسوب میشن رو شما میتونین تو بازار خیابان وانگ فوجینگ پیدا کنین و بخرین.





4. کوزه لعاب دار آبی

(Blue glazed pottery)

این کوزه ها که یکی از صنایع منحصر به فرد پکن محسوب میشن تقریبا 1000 سال پیش و زمان حکومت سلسله مینگ رونق گرفتن و ابتدا فقط به رنگ آبی بود و بعدا با رنگ های دیگه هم تزئین شد و برای همین به کوزه لعاب دار آبی معروفه.این کوزه ها رو از تو بهترین مراکز خرید پکن میتونین خریداری کنین و به بهترین دوستان یا بستگانتون هدیه بدین.

 

امیدوارم از این مطلب خوشتون اومده باشه جهت گرفتن بلیط هواپیما چین و شرکت در تور چین نوروز 95 با ما تماس بگیرین.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : سمیه عزیزی