موزه پناهندگان یهودی
موزه پناهندگان یهودی

موزه پناهندگان یهودی

در شهر شانگهای چین، موزه ای وجود دارد که به یاد یهودیان کشته شده در طول جنگ جهانی دوم ساخته شده و به نام موزه پناهندگان یهودی مشهور است.طبق تاریخ شانگهای مقر سازمان جوانان یهودی بین سال 1937 و 1941 بوده و تنها کلان شهری در جهان بود که بیش از25 هزار پناهنده یهودی در آن زندگی می کردند امروزه از این موزه بعنوان یکی از دیدنی های شانگهای یاد می شود.

افراد پناهنده یهودی در اطراف و منطقه موزه کنونی آزادانه و مسالمت آمیز زندگی مینمودند. البته درپایان جنگ جهانی دوم و تا دهه 1960 ، بسیاری ازآنها از چینمهاجرت کردند و درتمام نقاط جهان سکونت یافتند ولی طبق گفته های برخی از آنها زندگی در شانگهای برای آنها بسیار به یاد ماندنی وخاطره انگیز بود بطوریکه اغلب شانگهای را به عنوان شهر دوم خود می نامیدند و آن را "شانگهای یهودیان" می گفتند.

اگر در تور چین ما شرکت کردید و به این موزه رفتید خواهید دید که در آن کتیبه ها و آثار فرهنگی بسیاری در آن دیده می شود و در سال 1927 بعنوان بزرگداشت مرحله ای از تاریخ که پناهندگان یهودی در شانگهای زندگی می کردند بنا شد. البته در سال 2008 این موزه بازسازی گشت و دوباره به روی علاقمندان بازگشایی شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : سمیه عزیزی