کاخ پوتالا چین
کاخ پوتالا چین

کاخ پوتالا چین

Potala Palace China

 

کاخ‌های زیبا و ارزشمند که هریک شاهکار معماری بوده که در یکی از شهر های دیدنی چین و سال‌ها محل استراحت و تفریح پادشاهان بوده‌اند، با برچیده‌شدن نظام‌های پادشاهی و رشد چشمگیر صنعت گردشگری به یک منبع درآمد ارزشمند برای کشورهای مختلف جهان تبدیل شده‌اند.در این میان 5 کاخ تاریخی در 4 کشور جهان که ارزش تاریخی بالایی داشته و همگی در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده‌اند، سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر هستند.

 

کاخ پوتالا در منطقه‌ تبت، سرزمین مقدس بودائیان در چین واقع شده و به عنوان یک مقصد جهانی گردشگری و دیدنی های پکن، صومعه مقدس بودائیان و اقامتگاه سابق «دالایی لاما» است که با بیش از یکهزار اتاق در شهر «لهاسا» واقع شده است. در این کاخ که شاهکار معماری تبتی بوده و در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو نیز به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی چین به ثبت رسیده، بیش از 20 هزار مجسمه و آثار ارزشمند و بی‌نظیر هنری قرار دارند.

کاخ پوتالا چین

با وجود اینکه کاخ پوتالا دارای بیش از یکهزار اتاق است، اما اتاق خواب شخصی دالایی لاما مساحتی به اندازه‌ای کمتر از نیم‌متر مربع دارد.  این کاخ شامل کاخ سفید، کاخ سرخ و ساختمان‌های الحاقی بوده نامش را از کوه پوتالا که کوهی مقدس در آئین بودایی است، گرفته است. قصر پوتالا مظهر بودائیسم تبتی و نقش مهم آن در اداره سنتی کشور تبت بوده است. این مجموعه بر فراز کوهستان سرخ در مرکز دره لهاسا و در ارتفاع ۳۷۰۰ متری از سطح زمین واقع شده است.قصر پوتالا از شاه‌کارهای مهم معماری تبتی  و از دیدنی های کشور چین است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : سمیه عزیزی