مرکز مالی جهانی شانگهای
مرکز مالی جهانی شانگهای

مرکز  مالی جهانی شانگهای
Shanghai Word Financial Center


مرکز مالی جهانی شانگهای ، یا همان Shanghai Word Financial Center (SWFC) 1 ، یک آسمان خراش فوق بلند است که در منطقه پودانگ شهر شانگهای واقع شده است. Kohn Pedersen Foxطراح این ساختمان بوده است و ساخت آن بر عهده شرکت Mori Building بوده است. این ابر سازه یک آسمان خراش چند منظوره است که از دفاتر اداری ، هتل ها ، اتاق های کنفرانس ، عرشه های تماشا و مال های خرید در طبقات پایین تر تشکیل شده است.

Park Hyatt Shanghai یکی از هتل های این آسمان خراش است که 174 اتاق و سوئیت را به خود اختصاص داده است . که از طبقه 79 تا 93 این برج را به خود اختصاص داده است ، در حقیقت این هتل دومین هتل مرتفع جهان به شمار می رود و از هتل Grand Hyatt Shanghai که در طبقات 53 تا 87 برج Jin Mao واقع شده است نیز برتر است.

مرکز  مالی جهانی شانگهای

 

در 4 سپتامبر سال 2007 زمانی که این آسمان خراش ساختش به پایان رسید ، با ارتفاع 492 متری خود ، در مقام دوم بلندترین برج های جهان ایستاد. این ساختمان بعد از برج شانگهای که قبلا بلند ترین ساختمان چین بود ،بلندترین ساختمان کشور چین است .
این ساختمان علاوه بر این دارای بیشترین زمین اشغال شده مرتفع و بیشترین ارتفاغ سقف در سازه های ساختمانی در جهان می باشد و به همین خاطر لغب مرتفع ترین ساختمان جهان را داراست.

ساختمان SWFC  دومین برج بلند جهان در 28 آگوست سال 2008 در حالی بازگشایی شد که بخش تراس مخصوص تماشای آن دو روز دیرتر افتتاح شد. این تراس تماشاکه در حال حاضر مرتفع ترین تراس تماشای جهان به شمار می رود به بینندگان نمایی از ارتفاع 474 متری زیر پایشان ارائه می نماید.

این ساختمان برای طراحی منحصر به فردش مورد ستایش واقع شده است و نام معمار این ساختمان به عنوان برترین معمار سال درسال 2008 برای آسمان خراش های پایان یافته جهان ثبت گردیده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: چین،تور چین،هتل های چین،دیدنی های چین,
نويسنده : سمیه عزیزی