روستای مار کبری در تایلند
روستای مار کبری در تایلند

 روستای مار کبری در تایلند

Ban Khok Sanga king cobras village

یکی از روستاهای تایلند به نام روستای سانگا به یکی از دیدنی های جذاب تایلند تبدیل شد 60 سال پیش پزشک تایلندی که در این روستا زندگی میکرد با خود فکر کرد که دهکده را پر از گردشگر خارجی کند او هم ولایتی هایش را متقاعد کرد تا در خانه هایشان مار پرورش دهند به همین دلیل این روستا به یکی از جذاب ترین دیدنی های بانکوک تبدیل شد.
http://thaitor.ir

روستای مار کبری در تایلند

snak (1)-qpr (1)پزشک دهکده به روستاییان گفت که اگر بتوانند مارهای زیادی را پرورش دهند می توانند از این مارها در اجرای نمایش های گوناگون استفاده کنند و به این ترتیب نام و آوازه روستایشان در همه جا خواهد پیچید. سالها گذشت و نقشه ای که پزشک برای روستایش کشیده بود عملی شد، حالا روستای بانکوک سانگا ( Bangkok Sanga Village ) در شمال شرق تایلند در بین گردشگران به دهکده مارهای کبرا مشهور است.در تور تایلند ما شرکت کنید و از این روستای هیجان انگیز دیدن کنید.

http://thaitor.ir

روستای مار کبری در تایلند

snak (1)-qpr (1)در دهکده بانکوک سانگا 140 خانه وجود دارد که هر یک از این خانه ها حداقل یک مار در خانه شان نگهداری میکنند. معمولا روستاییان مارها را در جعبه های چوبی بیرون خانه نگه میدارند. جعبه هایی که پر از مارهای سمی نظیر شاه کبراست تا مارهای کم خطرتر مانند پیتون. ورود به دهکده مارها همراه با ترس و هیجان است. به نظر توریست ها دهکده سانگا بیشتر شبیه یک پارک بزرگ با جاذبه های گردشگری دلهره آور است.نمایش های زیادی همه روزه برای گردشگران در روستا برگزار می شود، برای این نمایش ها مارها معمولا در یک جا نگهداری می شوند و برای اجرای هر نمایش، ماری که لازم است از جعبه بیرون آورده میشود.

http://thaitor.ir

روستای مار کبری در تایلند

snak (1)-qpr (1)بوکس با مار : یکی از تماشایی ترین نمایش هایی که در روستای بانکوک سانگا برگزار می شود مسابقه بوکس با مار است. در این نمایش خطرناک، حریف فرد، شاه کبراست. وقتی شاه کبرا را وارد زمین مسابقه می کنند مردی که قرار است با این مار بجنگد در برابر او قرار می گیرد و تماشاچی ها بیشتر از زمین مسابقه فاصله می گیرند تا مبادا مار به آنها حمله کند. اگرچه همه حرکات نمایشی که بوکسور روستایی در برابر شاه کبرا اجرا میکند عجیب است اما موضوع از همه عجیب تر، خونسردی روستاییان در برابر مارهای سمی است. معمولا بیشتر افراد از مار می ترسند اما ساکنان بانکوک سانگا با دیدن مارها حتی از این موجودات فاصله هم نمی گیرند و جالب تر اینکه کودکان روستا نیز با مارها دوست هستند و آنها را در دست می گیرند. همه کودکان دهکده مارها، از بچگی یاد می گیرند که با مارها چگونه رفتار کنند و چگونه به آنها غذا بدهند.

http://thaitor.ir

روستای مار کبری در تایلند

snak (1)-qpr (1)امنیت در حد صفر : هرچند روستاییان بانکوک سانگا، خرج و مخارج زندگی خود را از نمایش مارها در می آورند و از نظر گردشگران این کار بسیار شگفت انگیز است اما جنبه های ایمنی نه تنها در هیچ یک از نمایش ها برای توریست ها در نظر گرفته نمی شود بلکه خود روستاییان نیز از نیش مرگبار مارها در امان نیستند. مثلا بااولی چای 72 ساله یکی از مارگیر های مشهور روستا تا کنون 21 بار توسط مارها گزیده شده و این یعنی وی 21 بار در خطر مرگ قرار داشته است، برای همین تعدادی از انگشت های دست این پیرمرد که مارگزیده بود را قطع کرده اند تا وی از مرگ نجات یابد. جالب اینجاست که چای، گزیدگی توسط مارها را نه تنها خطر نمی داند بلکه به آن افتخار هم میکند.بانکوک دارای جاذبه های گردشگری بسیار است که یکی از هیجان انگیز ترین انها مزرعه تمساح بانکوک تایلند میباشد.

http://thaitor.ir

روستای مار کبری در تایلند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: تایلند,
نويسنده : سمیه عزیزی