رودخانه کوای بانکوک
رودخانه کوای بانکوک

رودخانه کوای بانکوک

Bankok River Kwai

در این بخش به معرفی یکی از دیدنی های تایلند ، یعنی رودخانه کوای می پردازیم:

bridgeclipart-thailand_1رودخانه کوای به سبب پل روی آن شهرت جهانی دارد و در ۱۳۰کیلومتری غرب بانکوک واقع شده است. شهرت این پل به این علت است که در دوران جنگ جهانی دوم، نزدیک به ۱۶ هزار اسیر جنگی متحدان به هنگام ساخت « خط آهن مرگ » بر روی این پل، جان خودرا از دست دادند.

 

رودخانه کوای در بانکوک

رودخانه کوای در بانکوک

bridgeclipart-thailand_1در آن زمان ارتش امپراتوری ژاپن، این اسیران را مجبور به ساخت این خط آهن استراتژیک از میان جنگل و رودخانه های خطرناک این منطقه کرده بود. ساخت این پل در سال ۱۹۴۲ آغاز شد و آنطور که تخمین می زدند، ۵ سال به طول می انجامید تا تایلند و برمه را با راه آهن به هم متصل کند اما ارتش ژاپن اسیران را وادار کرد که این خط آهن ۴۱۵ کیلومتری را در طول ۱۶ ماه بسازند با این حال پس از ساخت آن هم تنها ۲۰ ماه مورد استفاده بود و در سال ۱۹۴۵متحدان آن را بمباران کردند.

رودخانه کوای در بانکوک

رودخانه کوای در بانکوک

bridgeclipart-thailand_1پس از جنگ جهانی دوم، نیروهای متحدان اجساد را در دو قبرستان در نزدیکی رودخانه کوای به خاک سپردند و هر ساله در اولین هفته ماه دسامبر به یادبود این واقعه، در این پل نورافشانی می کنند و نمایشگاه هایی در مورد این واقعه برپاست که در میان تایلندی هاو گردشگران این کشور هم بسیار طرفدار دارد. بسیاری از مردم ایران ممکن است فیلم ” پل رودخانه کوای” را دیده باشند، اما کمتر کسی می داند که این فیلم در تایلند ساخته شده است.

رودخانه کوای در بانکوک

رودخانه کوای در بانکوک

bridgeclipart-thailand_1 رودخانه کوای در شهر “کانچانا بوری” در غرب بانکوک قرار دارد و یکی از بهترین دیدنی های بانکوک می باشد. پلی که  بر روی این رودخانه قراردارد که در جنگ جهانی دوم ساخته شده است . ژاپنی ها با عبوراز روی این پل توانستند تدارکات خود را به برمه برسانند.سربازان زیادی از متفقین با ملیت اروپائی و آمریکائی در حین ساختن راه آهن بر روی پل کوای جان باختند.

رودخانه کوای در بانکوک

رودخانه کوای در بانکوک

 

bridgeclipart-thailand_1برای بازدید از موزه جیث (JEATH) ، آرامگاه اسیران متحدین در جنگ جهانی دوم و پل رودخانه كوای ، باید به سوی كانچانابوری (Kanchaburi) حركت كنیم. شما می توانید سوار قطار شده و در طول مسیری كه به راه آهن مرگ معروف است و از روی این پل می گذرد، عبور كنید.

 

کانچابوری

کانچابوری



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: بانکوک، تور بانکوک، دیدنی های بانکوک ،تفریحات بانکوک، مراکز خرید بانکوک ،رستوران های بانکوک ،هتل های بانکوک,
نويسنده : سمیه عزیزی