غار باتو کیو کوالالامپور
غار باتو کیو کوالالامپور

 غار باتو کیو کوالالامپور

 Batu Caves in Kuala Lumpur

یکی‌ از مراکز توریستی مالزی، غار باتو کیو یا غارمیمونها است.این مکان از اماکن مقدس هندو هاست با پله های بسیار و منظره زیبا با یک مجسمه بزرگ از الهه ای هندو و چند معبد کوچک.این غار که در سال 1881 میلادی به وسیله یک جستجوگر آمریکایی کشف شد،در شمال شهر کوالالامپور و درحدود 13 کیلومتری مرکز آن واقع گردیده.این مکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و پس از آن مخفیگاهی برای کمونیست ها بود و امروزه به عنوان محل مهمی برای عبادت،پرستش و تجمع هندوها است.
 
http://malaysia12.com/

غار باتو کیو کوالالامپور

http://malaysia12.com/جاذبه گردشگری غار Batu واقع در شهر کوالالامپور و محله ی Batu Caves میباشد که با شرکت در تور مالزی می توانید می توانید از این مکان دیدن کنید این غار در 13km تپه سنگ آهک در شمال کوالالامپور واقع شده است این غار محلی مقدس برای هندوان در مالزی به شمار می رود. این تپه، که دارای یک سری از غارها و معابد است. این غار نام خود را از رودخانه Sungai باتو، که در گذشته در آن جریان داشته گرفته است.

http://malaysia12.com/

غار باتو کیو کوالالامپور

http://malaysia12.com/ این غار بعنوان یکی از دیدنی های کوالالامپور شامل 3 غار اصلی و یک غار کوچک می شود. و از سنگ آهک بوده که 400 متر ارتفاع و طول آن به بیش از 100 می رسد از Golden Triangle شما با تاکسی و یا اتوبوس خط 11 می توانید به راحتی به این محل برسید.وقتی به این محل می رسید تعداد زیادی میمون به استقبال شما می آیند. اگر شما سر راه بادام زمینی و  موز خریده باشید آنها به قصد گرفتن آنها به شما نزدیک می شوند. شما باید از 272 پله بالا بروید تا غار مقدس و باستانی Batu می رساند.

http://malaysia12.com/

غار باتو کیو کوالالامپور

http://malaysia12.com/ اتوبوس ها هر نیم ساعت یکبار از  Lebuh Pudu  به طرف غار حرکت می کنند که این سفر کوتاه 45 دقیقه طول می کشد این معبد به دلیل نزدیکی به تپه.ها و مجموعه غارهای اطرافش و نزدیکی به رودخانه باتو که در پشت این تپه واقع شده.است، به معبد غارهای باتو شهرت دارد این معبد یکی از معروفترین معابد دین هندو در خارج از کشور هندوستان می.باشد. سالانه بیش از ۱٫۵ میلیون نفر از این معبد دیدین می.کنند که از این رو این معبد را به یکی از پر بازدیدترین اماکن مذهبی جهان بدل کرده است.ساعت بازدید 7 صبح تا 9 شب است.

http://malaysia12.com/

غار باتو کیو کوالالامپور

http://malaysia12.com/تاریخچه غار باتو

غارهای باتو بعنوان یکی از دیدنی های مالزی توسط K. Thamboosamy Pillai (تامبوسمی پلای) تاجر هندی به عنوان محل عبادت پیشنهاد شد. او در سال 1890 ورودی برای غار اصلی ایجاد و آنرا به معبد اختصاص داد یک مجسمه عظیم پروردگار مورگان به ارتفاع 42.7 متر نیز در جلوی غار اصلی نصب گردید.این بلندترین مجسمه پروردگار Murugan در جهان است. پلای همچنین در سال 1892 مجسمه Sri Mahamariamman و murti (مجسمه وقف) را نصب کرد، ، به همین مناسبت ، جشن تایپوسام (Thaipusam) در ماه تامیل تایلندی ( اواخر ماه ژانویه / اوایل فوریه) در این مکان هرساله برگزار میشود.

http://malaysia12.com/

غار باتو کیو کوالالامپور



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: کوالالامپور،دیدنی های کوالالامپور،تفریحات کوالالامپور،مراکز خرید کوالالامپور,
نويسنده : سمیه عزیزی